سوره انعام به سوی زندگی بهتر خوش آمدید
امروز :
 
به سوی زندگی بهتر
راههای رسیدن به زندگی بهتر-عشق-آرامش-موفقیت-کسب درآمد-قانون جذب-
 
 
شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 12:4 ::  نويسنده : سارا دلاویز

در اين سوره مباركه، قرآن بيش از هر چيز، مردم را به توحيد و يكتا پرستى، به شناخت اصل رسالت و وحى و پيام آوران خدا، به معاد شناسى و ايمان به روز رستاخيز و حساب و كتاب و پاداش و كيفرو بهشت و دوزخ، فرا مى‏خواند و در قالب‏ها و تعابير گوناگونى، پوچى و بى‏پايگى منطق شرك و شرك گرايان را برملا مى‏سازد، تا بدين وسيله دست انسان را بگيرد و او را از تاريكيهاى كفرو بيداد، جهل و استبداد و خود پرستى و حقارت، به توحيد و تقوا و عدالت و ايمان اوج بخشد.

1-در مورد پاداش تلاوتِ اين سوره مباركه، از پيامبر گرامى آورده‏اند كه فرمود:
سوره انعام بطور يكباره بر من فرود آمد و به هنگام آمدنش هفتاد هزار فرشته با ستايش و تسبيح خداى يكتا آن را همراهى نمودند؛ هركس اين سوره را تلاوت كند، همان هفتاد هزار فرشته به شمار هر آيه‏اى يك شبانه روز بر او درود و صلوات مى‏فرستند.
«فمن قرأها صلى عليه اولئك السّبعون الف ملك بعدد كلِّ آيةٍ من الانعام يوماً و ليلة.»(54)

2 - و نيز «جابر بن عبدالله» آورده‏است كه پيامبر گرامى فرمود:
هركس سه آيه از آغاز سوره انعام را تلاوت كند، خدا چهل هزار فرشته، بر او مى‏گمارد تا پاداشى بسان پاداش عبادت آنان را تا روز رستاخيز در پرونده عمل او بنويسند و فرشته‏اى از آسمان هفتم با سلاحى آهنين نزد او فرود مى‏آيد تا هرگاه شيطان خواست او را وسوسه كند، با آن سلاح بر فرق آن موجود پليد بكوبد و او را از آن بنده خدا دور سازد.

3 - و نيز از حضرت صادق‏عليه السلام آورده‏اند كه فرمود:
«نزلت سورة الانعام جملة واحدة شيّعها سبعون الف ملك حتى نزلت على محمدٍ (ص) ....»(55)
سوره انعام يكباره فرود آمد و هفتاد هزار فرشته آن را همراهى كردند و گرامى داشتند؛ چرا كه در هفتاد جاى آن نام مقدّس خدا آمده است. اگر مردم مى‏دانستند كه در تلاوت شايسته و بايسته آن چه پاداش پر شكوهى است، آن را از دست نمى‏دادند.
آنگاه فرمود:
هركسى خواسته‏اى دارد و بر آورده شدن آن را از خدا مى‏خواهد، نخست بايد وضو سازد و چهار ركعت نماز با سوره «حمد» و «انعام» بخواند و پس از پايان قرائت آن، دستها را به سوى آسمان بگيرد و اين گونه زمزمه كند:
«يا كريم! يا كريم! يا كريم! يا عظيم! يا عظيم! يا عظيم! يا اعظم من كل عظيم، يا سميع الدعاء، يا من لا يغيّره الليالى و الايام. صل على محمد و آل محمد. و ارحم ضعفى وفقرى وفاقتى و مسكنتى يا من رحم الشيخ يعقوب حين رد عليه يوسف قرة عينه. يا من رحم ايوب بعد طول بلائه. يا من رحم محمداً و من اليتم آواه و نصره على جبابرة قريش و طواغيتها و امكنه منهم. يا مغيث، يا مغيث، يا مغيث...»(56)
به خداى سوگند اگر پس از آن نماز اين دعا را با اخلاص بخواند و خواسته‏هاى خويش را از آفريدگار هستى بخواهد، به او ارزانى خواهد شد.

این سوره را اینجا دریافت کنید



plushits.us

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به خانه خودتان خوش آمدید. امیدوارم به همراه شما عزیزان بتوانیم هر روز قدم مثبتی به سوی زندگی بهتر برداریم.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان به سوی زندگی بهتر و آدرس zendegibehtar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 410
بازدید کل : 139061
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1

فال امروز


فال حافظ

تعبیر خواب

 
 
 
کسبدرآمد و بازاریابی سایت بانک شارژ